Pojezdová brána je způsob bočního odsuvu brány. Již z názvu je patrné, že zde dochází k pojezdu po vodícím profilu. Omega profil je zabudován do země v průjezdu, ale i odjezdu brány. Kolejnice vyčnívá nad čistý terén zhruba 20mm, po ní se pomocí vodících kladek pohybuje rám brány.
Velkou výhodou této varianty je zachování úspory prostoru mezi garáží a bránou pro parkování vozidla, navíc s menšími nároky na boční prostor, kam brána odjíždí (na rozdíl od nesené).
Pojezdnou bránou lze s úspěchem vyřešit i nadměrné a těžké brány.
Provedení je vždy dle konkrétních požadavků zákazníka.
Standardně jde o jeklový rám bez výplně.
Jako výplň lze použít dřevěné nebo plastové plaňky. Další možností jsou různá pletiva a v neposlední řadě kovářské prvky. Také povrchová úprava je na zákazníkovi (nátěr nebo žárový zinek).